πŸŽ“ Voor onderwijsprofessionals

Herken je dit?

Soms loopt een collega vast. Op het gedrag van een leerling. Op zijn of haar eigen grenzen. Of op het systeem waar hij of zij deel van uitmaakt. Als intern begeleider wil je helpen. Maar soms weet je: dit vraagt iets anders. Iets meer. Iets van buiten.

Je hebt al van alles geprobeerd. Gesprekken gevoerd, structuur geboden, afgestemd met ouders. Toch blijft het gedrag terugkomen — of juist uit. Of misschien zie je dat een collega zelf op raakt, stress ervaart of uitvalt.

Dan is het fijn om iemand in te schakelen die snel tot de kern komt. Die gedrag niet alleen analyseert, maar helpt begrijpen waar het vandaan komt. Systemisch. Visueel. En met blijvend effect.

Wat levert het op?

Mijn begeleiding helpt onderwijsprofessionals om:

  • gedrag in de juiste context te plaatsen
  • de onderstroom te herkennen in wat kinderen laten zien
  • hun eigen rol en grenzen te herkennen – zonder oordeel
  • met meer rust, helderheid en (zelf)vertrouwen in de klas te staan

Wat ik bied

Ik bied begeleiding aan onderwijsprofessionals die:

  • vastlopen op gedrag van een leerling
  • veel voelen, denken en voortdurend verantwoordelijkheid nemen
  • willen ontdekken wat hun eigen aandeel is
  • op zoek zijn naar inzicht én praktische handvatten

We kijken samen wat er speelt. Wat zichtbaar is én wat onder de oppervlakte leeft. Ik werk systemisch en visueel: met materialen, opstellingen en beelden. Zo komt er taal, inzicht en beweging – zonder oordeel, maar met impact.

Aanbod voor onderwijsprofessionals

🌱In je SAZ (voor de klas)- traject

  • Gratis kennismakingsgesprek (20–30 min, telefonisch of via Zoom)
  • Startsessie: (60–90 min, €80,-)
  • Vervolgtraject: 5 sessies (€400,-) of 7 sessies (€560,-)

De begeleiding is individueel en afgestemd op de praktijk van de professional. Soms is één sessie al verhelderend. Soms is er meer nodig om te verdiepen en verankeren.

πŸ”Ž In je saz (IN de klas) - onderzoek bij een leerling

Voor scholen die beter willen begrijpen wat er speelt bij een leerling.

  • Intake met volwassenen (IB’er/ kwaliteitscoördinator, leerkracht, ouder(s))
  • Observatie in de klas
  • 3–4 sessies met het kind (o.a. wereldspel)
  • Visueel verslag met terugkoppeling en advies

πŸ“ Prijs op aanvraag – afgestemd op de vraag en de intensiteit van het traject.

 In je SAZ- met de hele klas-traject

Soms zit het niet in één leerling, maar in de dynamiek van de hele groep.
In dit traject werk ik met groep 5 t/m 8 aan:

  • groepsrust en onderlinge verbinding
  • bewustwording van gedrag en invloed
  • ruimte voor ieders binnenwereld
  • een sterker pedagogisch klimaat

Een serie van het aantal lessen van
- de gouden weken
- de zilveren weken
- de bronzen weken
— visueel, ervaringsgericht en afgestemd op de groep.

Altijd in samenwerking met de leerkracht.

πŸ“ Prijs op aanvraag – afgestemd op de vraag en groepsgrootte.

Waarom SAZ Coaching & Onderwijs?

  • Systemisch waar het nodig is
  • Visueel waar woorden tekortschieten
  • Analytisch waar het helpt om verder te komen

Mijn begeleiding draagt bij aan:

βœ… Duurzame inzetbaarheid
βœ… Minder stressklachten en ziekteverzuim
βœ… Meer werkplezier en (zelf)vertrouwen
βœ… Medewerkers die terugkeren met richting, kracht en helderheid

Veel trajecten kunnen (deels) vergoed worden vanuit professionalisering, scholing of ontwikkelbudget.
Ik denk hierin graag met je mee.

SAZ Coaching en Onderwijs – voor wie duurzaam wil investeren in mensen én relaties.

Wil je sparren over een leerling of medewerker?
πŸ“© Mail naar info@sazcoaching.nl of gebruik het contactformulier.